Saturday, October 10, 2009

«صلح فرمایشی»

دهه های اخیر در جهان تحولات بسیار گسترده ای را به خود دیده است و به سبب سرعت بالای گسترش تکنولوژی و اطلاعات و افزایش ارتباطات میان کشوری، زندگی بشر بیش از پیش آلوده به سیاست شده است؛ و از این حیث پدیده های روانی-اجتماعی و حتی فرهنگی-هنری عمدتا حاشیه نشین و متاثر از سیاست گشته اند. به عبارت بهتر امروزه آنچه که در گذشته در قالب خانوده های کوچک و محلی تحت نام مافیا صورت می گرفت امروز در مقیاس های کشوری و قاره ای صورت می گیرد.
نکته جالب توجه این است که این امر دیگر مختص و یا محدود به کشورهای دموکراسی گریز و متحجری چون ایران نیست؛ که به عکس در کشورهای متمدن دموکراسی پذیر شیوع قابل ملاحظه ای داشته که به احتمال، تاثیر جنگ ها و تغییرات نحوه بینش دنیای مدرن توجیه این تحول می باشد. یعنی به عکس تصور بشر از دموکراسی مدنی که می بایست منجر به یک اتفاق ارادی شود نهایتا منجر به روبندی برای بازیگران روی صحنه شد. که علاوه بر تصمیم گیری های کشوری، قدرت خود را جهانی نیز کنند؛ که نهایتا دیکتاتوری هایی مانند جمهوری اسلامی به توافقاتی کسب امتیاز کنند. جایزه صلح نوبل امسال در مقابل دوربین های بزرگترین خبرسازان تاریخ و با لبخند باراک اوباما به وی تقدیم شد. وقتی این خبر را شنیدم تقریبا تا دقایقی بهت زده بودم؛ به این تصور که شاید معنای صلح چند روزی است تغییر کرده است و ساعت های بعد اطمینان یافتم که تاریخ دارد یکی از بی کفایت ترین رهبران دنیا را به خود می بیند و روزهایی را تجربه خواهد کرد که آیندگان با خواندن آن به لرزه می افتند. سیاست جهان در سال های آتی شیره مالی خواهد بود و این امر زمانی که به تصویب رسید اوباما کاندیدای ریاست جمهوری ایالات متحده امریکا شد!
بر سر میز مذاکره با روس ها نشستن، دست دادن و لبخند زدن به دیکتاتورها، پشت پرده های هسته ای و رگ باد کرده گردن آقای ساراکوزی که پس اعطای امتیاز فروش سوخت هسته ای به ایران خوابیده است.... همه این ها اتفاقاتی است که آقای اوباما یک تنه صورت داده است. البته تعداد سربازهایی که قرار است به افغانستان بروند و افراد غیرنظامی که در عراق و افغانستان کشته شده اند و عکس العمل ایشان پس از حوادث اخیر ایران، کشته هایی که میانگین سنشان فقط چند سال از کودکان اوباما بیشتر بود و دقایق دردناک زندانیان سیاسی و ... همه و همه از حساب ایشان کسر شد و با احتساب همگی این موضوعات باز هم ایشان لایق جایزه صلح نوبل شد؛ با این اوصاف گمان می رود این جایزه پی نوشتی با این مضمون که آقای اوباما فقط در مورد نفت و بنزین و پول رئیس جهان هستند نه آزادی و جان انسان ها، اضافه شود.
به هر حال رفیق تازه گرمابه و گلستان آقای احمدی نژاد امروز برای تمامی شاهکارهایشان جایزه دریافت کردند. حاشا به غیرت تاریخ که امروز بر بی لیاقتی پیشکش می دهند.

 

|by Bahram |12:14 PM
 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sponsors

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Designing

 Designed by: Bahram
 E-mail: Passenger@gmail.com
 Best View: Win XP / 1152 x 864

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Contact

Do you know where I live?
You can't even guess! Just shoot your message... I always check my BOX before leaving
                                     
-----> Click

 Back

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Archive


May 24 May 31 October 04

Back
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Friends

 سایت طنز ماله

Back

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sponsors Links Contact Archive

Designing